Update Incento Reizen en het Coronavirus

Het Coronavirus houdt de hele wereld in de greep. We ondervinden hier allemaal op onze eigen manier de gevolgen van. We weten niet hoe lang de situatie nog duurt. Ook u hebt vast vragen. We vertellen u graag hoe Incento Reizen hiermee omgaat. Op deze pagina hebben we de belangrijkste informatie voor u verzameld en beantwoorden we de meest belangrijke vragen.

Laatst gewijzigd: 16/04/2021


Veilig en vertrouwd op reis
Nu er in Nederland en wereldwijd volop wordt gevaccineerd gloort er weer licht aan het einde van de tunnel. De grenzen gaan open. We kunnen weer op reis. We hebben de belangrijkste informatie voor u op een rij gezet.

De verwachting is dat de spelregel om een land wel of niet te mogen bezoeken, afhangt van 1) of u wel of niet bent ingeënt of 2) of u beschikt over een recente negatieve PCR testuitslag. Het is de verantwoording van de passagier dat hij naast de bestaande reisdocumenten (paspoort of ID-kaart) over medisch geldige reisdocumenten beschikt.

Heeft u reisplannen voor 2021/2022?
Op onze website, www.incento.nl, vindt u ons complete aanbod bijzondere treinreizen met vertrek in 2021. Voor veel bestemmingen hebben wij de arrangementsprijzen met vertrek 2022 ook al toegevoegd. Ons aanbod Europa is uitgebreid met schitterende treinarrangementen Scandinavië. Met de Danube Express privé-trein bieden wij prachtige treinarrangementen aan door de Balkan. Heeft u vragen schroom dan niet en bel één van onze treinreis-specialisten via 035 6955111 of mail info@incento.nl.

Wacht u liever nog even om definitief te boeken, maar heeft u wel interesse mee te gaan wanneer het weer kan?
Op onze groepsarrangementen en een aantal grote treinreizen die snel volgeboekt zijn, met name in Rusland en Afrika, is het mogelijk om tijdelijk vrijblijvend een optie te krijgen. Indien de treinmaatschappij de optie nodig heeft of wanneer onze groepsreis bijna vol is, nemen wij eerst contact met u op met de vraag of u de reis wil bevestigen. Afhankelijk van de COVID situatie op dat moment kunt u bevestigen of toch van de boeking afzien.

Ik heb een reis geboekt. Welke maatregelen zijn van toepassing en wat moet ik doen?
U dient sowieso te beschikken over een geldig reisdocument. Afhankelijk van de bestemming kan dat een ID-kaart of een geldig paspoort zijn. In en na coronatijd mogelijk ook een bewijs van vaccinatie of negatieve PCR-test. Momenteel zitten we wereldwijd in de vaccinatiefase. Afhankelijk van de ontwikkelingen kunnen de maatregelen uitgebreid dan wel versoepeld worden. De client blijft ten allen tijde verantwoordelijk voor het in het bezit hebben van de juiste reis- en gezondheidsdocumenten.

Wat moet ik doen als ik niet meer op reis wil en dus annuleer?
In het geval de client zelf annuleert gelden de normale annuleringsvoorwaarden. Indien de treinmaatschappij de reis annuleert, ontvangt u, afhankelijk van de treinmaatschappij, de betaalde reissom retour of u mag de reis omboeken naar een andere reisdatum in 2021, 2022 en soms zelfs naar 2023. Wij informeren u bij boeking uitgebreid over de bijzondere voorwaarden in verband met Covid-19. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan.

Welke maatregelen kan ik verwachten tijdens mijn reis?
Deze zijn per treinmaatschappij verschillend. Wij informeren u hier graag over bij boeking of voor vertrek.

Wat betekent het voor u als Incento Treinreizen uw reis vanwege corona annuleert?
Incento werkt met veel verschillende maatschappijen samen, die allemaal eigen voorwaarden hanteren. Bij de meeste treinmaatschappijen krijgt u uw geld terug als u moet annuleren i.v.m. Covid-19 reis restricties. Een aantal treinmaatschappijen hanteren zeer soepele omboekingsvoorwaarden en u ontvangt een credit voucher, die u voor uw omboeking bij dezelfde treinmaatschappij kunt gebruiken.

Is het wel verstandig om mijn aanbetaling of restantbetaling te doen zolang ik nog niet zeker weet of mijn reis doorgaat?
Het ziet er naar uit dat er deze zomer weer gereisd kan worden. We volgen de ontwikkelingen op de voet en zullen daar waar nodig gepaste maatregelen treffen. We vragen u om de normale betalingsvoorwaarden te hanteren, en uw aanbetaling of restantbetaling gewoon te voldoen conform de spelregels. De betalingsvoorwaarden staan immers los van de annuleringsvoorwaarden.

Ik heb nog een corona voucher van een geannuleerde reis in 2020. Wanneer kan ik mijn geld terug krijgen?
Als de voucher 6 maanden of langer geleden is uitgegeven, is het mogelijk een verzoek voor restitutie bij ons in te dienen. Incento Treinreizen neemt uw verzoek in behandeling en zal u zo spoedig mogelijk terugbetalen.

Mijn voucher verloopt bijna, wat nu?
U kunt uw SGR voucher binnen één jaar na uitgifte inwisselen voor een andere reis. De nieuwe vertrekdatum mag ook ná de geldigheid van de voucher zijn, zolang de boeking maar binnen een jaar na uitgifte is gedaan.
Indien u geen nieuwe reis heeft geboekt en dat ook niet van plan bent en uw voucher (binnenkort) verloopt, betalen wij het voucherbedrag automatisch uit. U wordt hierover schriftelijk geïnformeerd. Bent u van plan om in de toekomst nog wel een reis bij Incento Treinreizen te boeken, maar kunt of wilt u nu nog niet boeken? Dan kunt u er ook voor kiezen uw SGR voucher om te zetten in een Reischeque met een nieuwe geldigheid van 2 jaar.

Heeft u nog andere vragen of wenst u advies?
Incento Treinreizen heeft inmiddels meer dan 35 jaar ervaring. We kunnen u dus deskundig adviseren. Echter deze corona situatie is ook voor ons nieuw. Er zijn gelukkig positieve perspectieven. Er is immers een vaccin! We zien er naar uit dat er weer veilig en vertrouwd gereisd kan worden. U mag van ons verwachten dat we u zo goed mogelijk informeren. Wij actualiseren onze website dagelijks met nieuwe informatie.

Heeft u liever persoonlijk contact? Schroom dan niet en bel of mail één van onze treinreis-specialisten; 035 6955111 / info@incento.nl. Wij helpen u graag.

Incento Treinreizen!



Brochure aanvragen